لحظه های دوستداشتنی

عکسها و یادداشتهای مریم

لحظه های دوستداشتنی

عکسها و یادداشتهای مریم

آزاده زن - فرزند ایران

که من پروین فروغ شهر ایرانم

نه پوراندخت - نه آذر دخت - نه آتوسا - نه پانته آ بلکه آرتمیس سپهسالار ایران در نبرد پارس و یونانم

مرا گر در مقام همسری بینی نه یک همخواب و همبستر

که یک همراه و یک یار وفادارم

نه یک برده - مکن اینگونه پندارمکه جوشد خون آزادی به شریانم

بدون زن کجا میداشت تاریخ تو ؟

آرش با کمانش ؟

کاوه آهنگر با گرز و سندانش ؟

بدون زن کجا میداشتی آن شاعر طوسی ؟

نگهبان زبان پارسی ؟

استاد فردوسی ؟

مرا گر در مقام مادری بینی

مگو با من که هست فرشی از بهشت زیر پایم "

نگاهم کن که زیر پای من دنیا به جریان است

ز نور عشق من رخشنده کیهان است

که با دستان من گردون بجریان است

که جای پای من بر چهره سرخ و سپید و سبز ایران است

برو ای مرد دگر مبر آسان به لب نامم

که من آزاده زن - فرزند ایرانم

شادروان پروین اعتصامی

نظرات 2 + ارسال نظر
بابک یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

چه بگویم
خب حرف حق جواب ندارد

مسعود شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:07 ق.ظ http://masoudnote.blogfa.com

زیباست کلا مطالبت. مخصوص
"که من آزاده زن - فرزند ایرانم"
من وبلاگم رو هنوز معرفی نکردم و شروع به کار نشده.خوشحال شدم سر زدین
مشتاق دیدارار های بعد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد